KEEFEKTIFAN MEDIA POP UP CANDI BERBANTU MODEL SNOWBALL THROWING TERHADAP PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN SOSIAL KELAS V SDN KEMBANGARUM 02 MRANGGEN

Authors

  • Henry Sugiarti Universitas PGRI Semarang

Abstract

The use of pop-up book media-assisted learning model throwing snowball can help teachers in teaching learning material IPS Heritage temple in Indonesia. In addition, this study aims to encourage and increase student learning outcomes V. Prior to this research grade students seem inactive and not in the spirit of learning activities. After doing research using pop-up book media-assisted learning model snowball throwing, student interest in learning began to grow and not feel bored in learning, so that student learning outcomes showed an increase in the average value of students reached the KKM. Then use the pop-up book media-assisted learning model snowball throwing increase the interest and student learning outcomes Class V

References

Arsyad, Azhar. 2009. Media Pembelajaran. Jakarta. PT Rajagrafindo Persada.

Hanafiah, Tisna Umi. 2014. “Pemanfaatan Media Pop-Up Book Berbasis Tematik Untuk Meningkatkan Kecerdasan Verbal-Linguistik Anak Usia 4-5 Tahun (Studi Eksperimen Di Tk Negeri Pembinaan Bulu Temanggung)â€. Vol. 3, No. 2. Universitas Negeri Semarang. Diakses pada tanggal 25 November 2016.

Hamdayana, Jumanta. 2015. Model dan Metode Pemebelajaran Kreatif dan Berkarakter. Bogor. Ghalia Indonesia.

Hanafiah dan Cucu Suhana. 2012. Konsep Strategi Pembelajaran. Bandung. PT Refika Aditama.

Hasbullah. 2011. â€Dasar-dasar Ilmu Pendidikanâ€. Jakarta : PT Raya Grafindo Parsada.

Miftahul, Huda. 2013. Model-model Pengajaran Dan Pembelajaran. yogyakarta. Pustaka Pelajar.

Sagala, Syaiful. 2007. KONSSEP dan MAKNA PEMBELAJARAN. Bandung. CV ALFABETA.

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung : Alfabet.

Slameto. 2010. BELAJAR & FAKTOR-FAKTOR YANG MEMEPENGRUHINYA. Jakarta. PT Rineka Cipta.

Suprijono, Agus. 2012. Cooperatif Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta. Pustaka Pelajar.

Susanto, Ahmad. 2016. Teori Belajar Pembelajaran. Jakarta. Prenadamedia Group.

Winataputra. 2005. MODEL-MODEL PEMBELAJARAN INOVATIF. Jakarta. PAU-PPAI, Universitas Terbuka.

Trianto. 2011. Model-model Pembelajaran Inovatif Berorientasi Konstruktivistik. Jakarta. Prestasi Pustaka.

Downloads

Published

2019-05-31

How to Cite

Sugiarti, H. (2019). KEEFEKTIFAN MEDIA POP UP CANDI BERBANTU MODEL SNOWBALL THROWING TERHADAP PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN SOSIAL KELAS V SDN KEMBANGARUM 02 MRANGGEN. Pendas Mahakam : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 2(1), 67–71. Retrieved from https://jurnal.fkip-uwgm.ac.id/index.php/pendasmahakam/article/view/100

Issue

Section

Articles